ف الف دوشنبه 23 مهر 1397 04:35 ب.ظ نظرات ()


محققان دانشگاه هاروارد از مرد جوانی خواستند که در روزهای بارانی در یک ایستگاه بزرگ قطار به 65 فرد غریبه نزدیک شده و از آنها بخواهد که تلفن همراهشان را به او قرض دهند. در نصف موارد او حرفش را با این عذرخواهی بی دلیل شروع کرد: «واقعا بابت باران متأسفم!» و بعد گفت: «می توانم تلفن همراهتان را قرض بگیرم». تنها 9 درصد از افرادی که از آنها عذرخواهی نشده بود تلفنشان را به او قرض دادند، در حالی که 47 درصد از افرادی که مورد عذرخواهی قرار گرفته بودند این کار را با کمال میل انجام دادند.

محققان معتقدند ابراز تأسف و ناراحتی برای شنونده نشان دهنده همدردی و نگرانی شما است که درنتیجه باعث افزایش اعتماد او به شما می شود.